Datalagring – hosting
Mange kunder bruger allerede WebLager® til styring af deres byggesagsarkiv og der er ingen begrænsning i forhold til kapacitet og drift af løsningen. Løsningen er tilgængelig via internettet og kan tilgås 24 timer i døgnet.
Data hostes ved Dansk Scanning i Esbjerg, hvilket sparer kundens IT-afdeling for en betragtelig mængde arbejde.
Dansk Scanning arbejder ud fra ISO 27001 standarden for informationssikkerhed, der baseres på en risikovurdering der løbende bliver udvidet:
Der er redundante backup løsninger af alle data for at sikre imod tab af data. Vi holder to versioner af arkiverne kørende, én på vores hosting-center i Esbjerg med tilstrækkelig båndbredde til at servicere jer, og herudover har vi et backup-center liggende 18 km væk, der indeholder sikkerhedskopier af WebLager® og alle jeres data, som løbende bliver opdateret.
Kom i dialog med os
Vi lægger stor vægt på at sikre et godt og uformelt arbejdsmiljø for alle medarbejdere i både produktion og administration
Høj oppetid samt overvågning
Vi er stolte over at have en meget høj oppetid på WebLager® og vi havde
i 2020 en oppetid på over 99%. Der bliver løbende lavet statistikker over vores oppetid – kunder kan let få adgang til disse statistikker.
Forventet svartid er maksimalt 5 sekunder fra alle søg udføres til resultatet præsenteres for brugeren. Dette sikres ved at der altid er 3 aktive servere i vores balance manager til at håndtere de mange brugere. Serverne er overvåget af PRTG og ved fejl er yderligere 3 servere tilgængelige som fall back.
PRTG er et overvågningssystem som overvåger servere for WebLager®. Den prøver mindst én gang hvert minut at logge ind på WebLager®, hvis der er fejl eller for lang svartid, så bliver det rapporteret til de systemansvarlige ved Dansk Scanning. PRTG måler også om databasen fungerer optimalt, svartid og hvor lang tid det tager at hente siden.
Opdateringer og vedligeholdelse bliver altid foretaget på tider, hvor der er så lidt trafik som muligt.
Ved driftsforstyrrelser i tidsrummet 8-16, så vil der bliver påført en tekst på forsiden af WebLager®, hvor dette fremgår. Ved driftsforstyrrelser udover 10 min., vil der derudover blive sendt en e-mail til alle administratorer gennem vores nyhedsbrevssystem. Vedligehold af løsningen der forårsager nedetid udenfor normal arbejdstid vil blive varslet min. 1 uge i forvejen gennem vores nyhedsbrevssystem.
Kom i kontakt med en af vores digitaliserings eksperter
Vi sidder klar til at hjælpe jeres virksomhed med at blive digitaliseret. Ring til os for at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe jer.